Friday, November 29, 2013

Hanukkah ja Thanksgiving

Kolmapäevast hakkas Hanukkah, juutide 8-päevane püha. Pereemal oli vaba päev, käisime tegime mulle siis Social security number'i ära, muidu ma ei saa lube ega pangakontot ega midagi teha, kahe nädala jooksul peaksin selle kätte saama. Kella 4st olin vaba, vaatasin sarju, kuni kutsuti õhtusöögile. Pereisa tütar oli ka siia tulnud, ta elab oma emaga ja mõned nv'd veedab siis isaga. Sellel õhtul süüakse siis rasvas praetud toite, me sõime näiteks kartulipannkooke ja ise tehtud hamburgereid, muidugi palju värsket ka juurde. Hamburgerid olid meeletult head, viisid keele alla, reaalselt palju palju palju paremad kui Mäki burxid. Peale söömist süüdati üks küünal ja loeti heebrea keeles palvet. Nüüd süüdatakse igal järgneval õhtul järgmine küünal, kokku on neid 9. Ja no Hanukkah on ju tuntud selle poolest, et siis saavad lapsed kingitusi. Mõned vist saavad lausa iga päev, ehk 8 kingitust? Minu tüdrukud said kõik kolmapäeval kätte ja nad vist 8 kingitust küll ei saanud. Ema oli neile väikse kingijahi ka välja mõelnud, et seda tuima kinkide üleandmist poleks. Ükspäev kuulsin kuidas noorem tüdruk rääkis oma sõbraga, et ta kindlasti saab Hanukkah'ks omale telefoni, aga kuna ma teadsin, et ta ju ei saa ja oleks päris kurb selle üle, rääkisin sellest pereemale, kellega käisime ostsime talle telefoni. Mul tulid pisarad lausa silma kui nägin kui õnnelik ta selle kingi üle oli :) Ōhtul käisime veel kuskil teises linnas Ben & Jerry's jäätist söömas, kuna nad teavad et see mulle maitseb :) valisin bananapeanutbutteri ja see oli lihtsalt uskumatult hea!

Jõule ja Hanukkah't ei anna ikka võrrelda. Jõulude vastu ei saa miski. Ikka kuusk toas, jõulumuusika, küünlad, jõulutoidud, pere ümber laua.. kuidagi nii ühtne tunne. Eilsest Hanukkah'st ei jäänud mulle mingit muljet. Jõulude ajal tunnen ennast alati väikse lapsena, see on kuidagi nii eriline püha mu jaoks. Usun, et siis tuleb esimene koduigatsus ka..

Täna ehk neljapäev oli mul vaba, sest on Thanksgiving ja inimesed ei tööta. See on siis suur söömapüha ja perega olemise aeg. Minul kahjuks mingit õiget ameerikalikku Thanksgivingut pole, kuigi nad rääkisid küll, et tahavad kalkunit ja kõike teha. Agaaa, kuna lapsed pidid oma pärisisa juurde minema ja pereisa tütar ka oma ema juurde, siis on pere suhteliselt laiali ja söömingut ei toimugi, mille üle ma päris kurb. Hommikul oli vähemalt tore hommikusöök, ema küpsetas vahvleid, panime erinevaid kastmeid peale ja hunnikuga puuvilju ka veel, nii hea. Kõrvale oleks Eesti piima tahtnud. Siin on piim läbipaistev ollus, seda ma ei suudaks niisama puhtalt juua, ainult krõbinatega. Pere käis väljas Thanksgivingu lōunat söömas ka, ma ei läinud kaasa, magasin kodus selle asemel ja no ei jäänud millestki ilma ka ōnneks, nad tōid mulle ka toitu, ma siis esimese hooga vaatasin et jess, kanapasta, aga see maitses väga halvasti, ma ei kujuta ette miks..
Pereisa otsustas, et tahab mu väikest läpakat kiiremaks teha ja mälu juurde panna. Niisiis võttis läpaka lahti ja avastas, et ei saagi, et proovib järgmine kord uuesti(ma ei tea täpselt mis puudu või viga oli). Kokku pannes avastasime, et mu puutetundlik hiir ei tööta enam, mida nalja. Isa pani mingi 3 korda lahti-kokku ja ei midagi. Ütles juba, et ostab uue läpaka mulle või toetab mind uue läpaka ostmisel. Lõpuks tõi mulle tavalise hiire, et sellega ajan ajutiselt läbi. Natukene aega sain sellega olla ja siis lõpetas ka see töötamise. Point oli siis selles, et kui tavalise hiire ühendas, siis mu puutetundlik hiir aktiveeris ennast ja hakkas jälle tööle. Niiet ma nüüd ei teagi kas saan jõuludeks uue läpaka v ei :D Okei okei, mulle meeldiks ikka ise see endale välja teenida . Aga naljakas vahejuhtum, pereisa oli nii pabinas ja vabandas ette ja taha et mu pisikese ära lõhkus, tahtis juba enda läpakat mulle anda, mille ta ostis ja pole kordagi käima pannud.. Ma ei kujuta ettegi mitu arvutit siin majas üldse on? Ma ei tea miks neid nii palju vaja on, võib-olla ongi selle jaoks, et kui üks ära kooleb siis teine kohe varnast võtta.

Homme, reedel, on meil kell 4 hommikul väljasõit San Franciscosse, niiet väike reisipostitus tuleb ilmselt uue nädala algul kui mitte varem :) Mõnusat nädalavahetust sõbrad!

No comments: